Share |

Volkswagen XL1

   Η Volkswagen παρουσίασε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτων στο Κατάρ, σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση, το XL1. Ένα υβριδικό πρωτότυπο μοντέλο, που βρίσκεται όμως πολύ κοντά στην παραγωγή, μέ μέση κατανάλωση 0,9 lt/100km και εκπομπές καυσαερίων CO2 μόλις 24 gr/km.

   Το νέο πρωτότυπο συνδυάζει έναν δικύλινδρο TDI πετρελαιοκινητήρα 800cc, 48 ίππων και ένα ηλεκτροκινητήρα 20 kW (27 ίππων) ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται αρμονικά με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG και καταναλώνει μόλις 0.9 λίτρα/100 χλμ  εκπέμποντας 24 γρ/χλμ CO2.

   To βάρους 795 κιλών πρωτότυπο, κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 11.9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα. Το πρωτότυπο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για 35 χλμ με την φόρτιση των μπαταριών του να γίνεται μέσω απλή οικιακής πρίζας.

   Το Volkswagen XL1 έχει πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (0.186 Cd) και χάρη στα ελαφριά υλικά που είναι κατασκευασμένο όπως το CFRP ( carbon fibre reinforced polymer) είναι το πιο οικονομικό όχημα που έχει κυκλοφορήσει ποτέ σε δημόσιους δρόμους.